DSC_0813-2 DSC_0813-2

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de opvang bij Elorah? Misschien staat hij wel tussen onze veelgestelde vragen. Zo niet, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via [email protected] of bel (0113) 760 250.

Veelgestelde vragen

De opvangmogelijkheden, uw gewenste startdatum en de dagen waarop u opvang nodig hebt, bepalen wanneer uw kind op een vestiging terecht kan. Het kan voorkomen dat er op de vestiging van uw voorkeur geen ruimte is. Wacht daarom niet te lang met inschrijven en geef zo veel mogelijk alternatieve opvangdagen en vestigingen door bij uw aanvraag voor opvang. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op onze website. Is uw kind al ingeschreven? Stuur dan een mail naar [email protected] en geef de naam en geboortedatum van uw kindje door.

Wat leuk dat u uw kind in wil schrijven. Bij Elorah kunt u uw kind vrijblijvend en kosteloos aanmelden voor een van onze vestigingen. Dit doet u door het inschrijfformulier in te vullen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op, nadat we uw aanvraag tot inschrijving hebben ontvangen.

Het kan zijn dat de vestiging geen plek meer heeft en uw kind niet geplaatst kan worden. Geef daarom in uw online inschrijving ook door welke alternatieve dag(en) en vestiging(en) ook mogelijk zijn. Ook is het belangrijk als u bij de inschrijving allergieën of speciale voedingswensen van uw kind doorgeeft.

U vraagt extra opvang aan via het ouderportaal. Via de knop ‘agenda’ kunt u maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. De pedagogisch medewerkers kijken of er ruimte is op de groep voor de dag dat uw kind wil komen spelen. Daarna keuren ze uw aanvraag goed of af.

 

Dagopvang
Gaat uw kind naar de dagopvang, dan kunt u voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten. Indien u onvoldoende tegoed hebt, dan worden deze uren achteraf in rekening gebracht.

 

BSO
Gaat uw kind naar de BSO, dan kunt u voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten of flexibele vakantieuren. Heeft u onvoldoende afwezigheidstegoed of flexibele vakantieuren, dan worden de uren achteraf in rekening gebracht.

Binnen Elorah werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvangt u afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat u naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:

1. U meldt uw kind af voor de dag waarop u geen opvang nodig heeft, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag. Let op: meldt uw kind op tijd af om afwezigheidstegoed te ontvangen. Dit betekent dat u uw kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang.
2. Voor de afgemelde uren ontvangt u afwezigheidstegoed. Dit tegoed kunt u in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer u BSO hebt. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
3. Via de knop ‘agenda’ kunt u maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. Kies er bij uw aanvraag bij betaling voor om uw afwezigheidstegoed in te zetten.
De vestiging beoordeelt of uw aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Meer informatie over het afwezigheidstegoed leest u in onze voorwaarden.

Afwezigheidstegoed is een tegoed dat u opbouwt wanneer u uw kind op tijd afwezig meldt. Dit betekent dat u uw kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang. U kan uw kind maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag afmelden. Voor de afgemelde uren ontvangt u vervolgens afwezigheidstegoed. Dit tegoed kunt u in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer u BSO heeft. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van uw opvangpakket hoeveel uur u maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Daarnaast is het tegoed kind- en contractgebonden, waardoor u het bijvoorbeeld niet mee kunt nemen naar een volgend kalenderjaar of van de peuteropvang naar de BSO. Meer informatie over het afwezigheidstegoed leest u in onze voorwaarden.

Voordat u opvang voor uw kind kiest, is het fijn om eerst eens vrijblijvend binnen te kijken bij een vestiging. U kunt een rondleiding aanvragen via www.elorah.nl/rondleiding of door naar de vestigingspagina te gaan van uw gewenste opvanglocatie. Hier kunt u een rondleiding aanvragen bij de vestiging. Zij nemen contact met u op om de rondleiding in te plannen.

Het kan voorkomen dat het niet lukt om uw kind in te schrijven. Neem hierover contact op met Klantrelatie door te mailen naar [email protected] of te bellen naar (0113) 760 250. Wij helpen u graag verder.

Wat leuk dat u uw kind in wil schrijven. Bij Elorah kunt u uw kind vrijblijvend en kosteloos aanmelden voor een van onze vestigingen. Dit doet u door het inschrijfformulier in te vullen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op, nadat we uw aanvraag tot inschrijving hebben ontvangen.

Het kan zijn dat de vestiging geen plek meer heeft en uw kind niet geplaatst kan worden. Geef daarom in uw online inschrijving ook door welke alternatieve dag(en) en vestiging(en) ook mogelijk zijn. Ook is het belangrijk als u bij de inschrijving allergieën of speciale voedingswensen van uw kind doorgeeft.

Zodra u het voorstel accepteert en de overeenkomst ondertekent is de plaatsing van uw kind definitief. Uw ondertekende contract kunt u terugvinden in het ouderportaal onder ‘documenten’.

Inschrijven bij Elorah is helemaal gratis!

Komt u in aanmerking voor kinderopvangtoeslag, dan kunt u via onze website een persoonlijke netto kostenberekening invullen. U vergelijkt zo gemakkelijk pakketten en verschillende opties. Bereken uw kosten door het maken van een proefberekening. U kunt natuurlijk ook bellen (0113 760 250), mailen ([email protected]) of chatten. We adviseren dan welk pakket het beste bij u past en helpen u bij het maken van de kostenberekening. Hiervoor hebben we het bruto jaarinkomen nodig van beide partners.

De opvangmogelijkheden, uw gewenste startdatum en de dagen waarop u opvang nodig heeft, bepalen wanneer uw kind op een vestiging terecht kan. Het kan voorkomen dat er op de vestiging van uw voorkeur geen ruimte is. Wacht daarom niet te lang met inschrijven en geef zo veel mogelijk alternatieve opvangdagen en vestigingen door bij uw aanvraag voor opvang. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op onze website. Is uw kind al ingeschreven? Stuur dan een mail naar [email protected] en geef de naam en geboortedatum van uw kind door.

Dit is mogelijk, uw aanvraag wordt op de (slapende) aanmeldlijst geplaatst. Dit betekent dat u niet actief benaderd wordt voor de opvang van uw kind. U neemt zelf contact op wanneer u behoefte heeft aan opvang door ons te mailen ([email protected]) of bellen (0113 760 250). Hou er wel rekening mee dat u tijdig contact opneemt.

Wanneer u gebruikmaakt van Internet Explorer, is het mogelijk dat de link niet opent. Open daarom de link met een andere browser dan Internet Explorer, zoals Google Chrome of Safari.

We begrijpen dat het voor u en uw kind best spannend kan zijn om voor het eerst naar de opvang te komen. Uw kind kan daarom (maximaal) twee keer komen wennen voordat het contract ingaat. Wennen is een service die we alleen bieden bij dagopvang. Het wenmoment wordt afgestemd samen met de vestiging. Zij nemen contact met u op voor het inplannen van een wenmoment. Zo kunnen jullie zien of Elorah bij jullie past.

Elorah werkt met veel scholen samen, we zitten dan vaak in de school. We vinden het belangrijk een kind in de vertrouwde omgeving op te vangen. Dat is prettig voor uw kind en ook voor u, u weet dat uw kind niet hoeft te reizen of vervoerd wordt. Hier vindt u een overzicht van alle Elorah-vestigingen.

Wilt u opvang bij Elorah en zitten we niet in de school, laat het ons ([email protected]) en de school weten. Elorah staat er altijd voor open om op nieuwe plaatsen te inventariseren of we kunnen starten.

Uw kind kan één of meerdere dagen of dagdelen voor of na schooltijd naar de opvang. Dit is afhankelijk van het pakket dat u kiest en de openingstijden van de vestiging. Bekijk al onze pakketten.

Uw kind speelt bij zijn of haar vestiging in een vaste groep. Hier spelen hun vriendjes en vriendinnetjes en werken hun bekende pedagogisch medewerkers. Het kan voorkomen dat uw kind in een andere groep dan zijn of haar vaste groep wordt opgevangen. Door het ondertekenen van de opvangovereenkomst geeft u hier toestemming voor.

Uitzonderingen
Op sommige momenten zijn er minder kinderen op uw vestiging. We vangen de kinderen dan samen op in één andere groep dan de vaste groep van uw kind. Zo heeft uw kind meer vriendjes om mee te spelen op rustige dagen/dagdelen. Dit doen we natuurlijk alleen als de maximale groepsgrootte hierdoor niet wordt overschreden.

Het kan zijn dat de pedagogisch medewerker van de groep van uw kind nog niet of niet meer aanwezig is. In dat geval is er een andere bekende pedagogisch medewerker van het team aanwezig.

Dit hangt ervan af of we een vervoerstraject hebben vastgesteld tussen de BSO en de betreffende school. Als er een vervoerstraject is vastgesteld, dan kunt u vervoer voor uw kind aanvragen via [email protected]. Bekijk de vervoerstrajecten.

Bij Elorah betaalt u alleen luiers op het moment dat uw kind ze nodig heeft. U kiest als u uw kind inschrijft voor opvang of u luiers afneemt. De prijs voor luiers komt bovenop het uurtarief. Op het moment dat uw kind zindelijk is of wanneer u luiers van thuis meegeeft, kunt u de luiers opzeggen door naar [email protected] te mailen. De luiers worden dan met ingang van de volgende maand niet meer gerekend.

Als u en uw partner allebei werken of studeren, dan komt u in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Dit is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang. U krijgt soms tot wel 70% van de kosten terug.

De tarieven bij Elorah zijn bruto tarieven, hierover ontvangt u nog kinderopvangtoeslag. Als we spreken over netto kosten, dan is de kinderopvangtoeslag hier al vanaf gehaald. Voor meer informatie en het aanvragen van toeslag kijkt u op toeslagen.nl.

Wat is het LRK nummer?
Kinderopvangvestigingen die voldoen aan wet- en regelgeving worden geïnspecteerd door de GGD. Wanneer de vestiging voldoet aan de eisen, wordt deze opgenomen in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen. U ontvangt alleen kinderopvangtoeslag als de organisatie waar u opvang heeft hierin staat.

 

Waar kan ik het LRK nummer vinden?
Alle vestigingen van Elorah voldoen aan de wet- en regelgeving en vindt u terug in het register. Elke opvangvorm per vestiging heeft een uniek nummer. U vindt dit nummer op uw overeenkomst, op de vestigingspagina, op elorah.nl bij contactinformatie of op de site van het LRK.

U ontvangt kinderopvangtoeslag wanneer u en uw partner allebei werken of studeren. Ook als u alleenstaand en werkzaam bent ontvangt u kinderopvangtoeslag. U heeft dan recht op kinderopvangtoeslag over de bruto uurprijs.

Als u een partner heeft en één van beiden niet werkzaam is of als u of uw partner werkt op basis van 0-uren, kan het zijn dat u alsnog recht heeft op kinderopvangtoeslag. Om te weten of u in aanmerking komt voor toeslag of als u het wil aanvragen, kijk dan op toeslagen.nl.

Wanneer u werkloos raakt, heeft u nog drie maanden recht op kinderopvangtoeslag. Hierdoor kan uw kind gewoon blijven spelen in de vertrouwde omgeving met zijn of haar vriendjes en vriendinnetjes en heeft u de tijd om op zoek te gaan naar een andere baan. Geef binnen 4 weken nadat u werkloos wordt deze wijziging door aan de Belastingdienst. Het beste kan u hiervoor bellen naar de Belastingdienst (0800-0543). Zij kijken dan naar uw persoonlijke situatie en rekenen uit op hoeveel opvanguren u recht heeft.

Heeft u binnen drie maanden geen nieuwe baan, dan heeft u geen recht meer op kinderopvangtoeslag. Heeft u alle opvanguren in de periode van drie maanden gebruikt? Dan zijn uw uren op en zet u de kinderopvangtoeslag stop. Heeft u nog opvanguren over? Dan mag u deze tot het einde van het jaar opmaken. Daarna zet u de kinderopvangtoeslag stop via toeslagen.nl.

Via het ouderportaal volgt u de avonturen van uw kind op de voet. U ziet hier foto’s en persoonlijke berichtjes over uw kind tijdens de opvang. Daarnaast kunt u hier makkelijk uw administratieve zaken regelen.

Als u klant wordt bij Kibeo, dan wordt er automatisch een account voor het ouderportaal voor u aangemaakt. U ontvangt zes weken voor de startdatum van de opvang een mail waarmee u uw account kunt activeren. Het kan voorkomen dat deze mail in uw spam terecht komt. Als wij twee e-mail adressen van ouders/verzorgers hebben, dan ontvangen beiden een aparte e-mail.

Heeft u geen e-mail ontvangen of heeft u problemen met inloggen? Neem dan contact met ons via [email protected] of bel (0113) 760 250. We helpen u graag verder.

De app van het KidsKonnect ouderportaal heet OuderApp. Via deze app kunt u ook alles regelen, handig! U kunt de app downloaden op uw smartphone of tablet via Google Play of de App Store. Mogelijk wordt er de eerste keer gevraagd om een url in te vullen. Dit is kibeo.ouderportaal.nl. In de handleiding leest u meer over de OuderApp.

Om geen informatie te missen, ontvangt u in het ouderportaal standaard een aantal notificaties op uw smartphone en in uw mailbox. Bijvoorbeeld als een pedagogisch medewerker een nieuw dagverslag of een foto van uw kind heeft geplaatst. Als u geen meldingen wilt ontvangen, kunt u deze uitzetten. Open hiervoor de Ouderapp of ga via uw browser naar het ouderportaal. Ga vervolgens naar Account > Notificaties en wijzig uw instellingen.

Elke vakantie zijn er meerdere vestigingen per regio geopend. Bekijk welke vestigingen geopend zijn.

U kunt uw kind via de handige Ouderapp op uw smartphone of via kibeo.ouderportaal.nl aanmelden voor de VakantiemiX. In deze handleiding leest u hoe u dit doet. Lukt het aanmelden niet via het ouderportaal, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie via [email protected] of bel (0113) 760 250. U kunt géén VakantiemiX aanvragen via de pedagogisch medewerkers van uw vestiging.

U kiest zelf op welke dagen uw kind naar de VakantiemiX komt. Meldt uw kind daarom altijd aan voor de VakantiemiX via het ouderportaal, ook als u gebruikmaakt van het BSO-pakket inclusief flexibele vakantieuren. Wilt u tijdens de vakantie naar een andere vestiging of is de vestiging waar u tijdens de schoolweken BSO heeft, niet geopend? Dan kunt u uw kind aanmelden op een andere vestiging die wel geopend is tijdens de vakantie.

Een aantal weken voor aanvang van de vakantie ontvangt u van ons een mail om u erop te attenderen dat u uw kind(eren) kan inschrijven. Zolang er plaats is, kunt u uw kind ook tijdens de vakantie nog inschrijven via het ouderportaal. Wij controleren namelijk elke dag de aanvragen. Indien de vestiging van uw voorkeur vol zit, kunt u contact opnemen met afdeling Klantrelatie. We kijken dan samen met u wat de andere opties zijn.

De vestigingen die tijdens de vakantie open zijn, zijn standaard geopend van 7.30 uur tot 18.30 uur. Indien er vestigingen zijn met afwijkende openingstijden, dan ziet u dat op deze pagina. U kunt VakantiemiX reserveren in dagdelen van 5,5 uur of in hele dagen.

Ja, dit geldt voor bepaalde Dagopvang pakketten.
Heeft u gekozen voor een dagopvangpakket waarbij u meer dan 40 weken en minder dan 52 weken opvang afneemt? Dan heeft u een aantal weken geen opvang. U kiest zelf welke weken dit zijn. Dit kan tijdens schoolvakanties, maar het mag ook tijdens de schoolweken. Vóór december dient u de afwezigheid voor het jaar daarop door te geven, zodat uw kind correct in de planning wordt meegenomen. Geef uw afwezigheid aan ons door per hele weken. Mail hiervoor naar [email protected] of bel (0113) 760 250.

Heeft u gekozen voor een pakket met 52 weken opvang, dan kunt u uw afwezigheid zelf in het ouderportaal doorgeven. Dit kan vanaf 6 weken voorafgaand aan uw vakantie.

Uw tegoed kunt u zien in het ouderportaal onder Account > Tegoeden.

U bespreekt bij de start van uw opvangcontract met Klantrelatie het aantal uur vakantie dat u per jaar nodig heeft. Houd hierbij rekening met uw eigen vakantie, waardoor u geen opvang nodig heeft. Of een studiedag van school waarbij u wel opvang nodig heeft. De kosten hiervoor worden verspreid over heel het jaar, zo ontvangt u niet opeens een hogere factuur. Uw vakantieuren spreekt u af per kalenderjaar. De vakantieuren kunt u niet meenemen naar een volgend kalenderjaar.

Kwam u tijdens het jaar vakantieuren te kort? Laat het ons weten en laat uw vakantieuren voor het komende jaar ophogen, dan worden de kosten van deze uren meteen vanaf de start over het jaar verspreid. Komt u in de loop van het jaar vakantieuren te kort en laat u ze ophogen, dan worden deze nieuwe uren verdeeld over de resterende maanden van het jaar. Neem contact op via de mail [email protected] of bel (0113) 760 250.

Afwezigheidstegoed is een tegoed dat u opbouwt wanneer u uw kind op tijd afwezig meldt. Dit betekent dat u uw kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang. U kunt uw kind maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag afmelden. Voor de afgemelde uren ontvangt u vervolgens afwezigheidstegoed. Dit tegoed kunt u in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer u BSO heeft. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van uw opvangpakket hoeveel uur u maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Daarnaast is het tegoed kind- en contractgebonden, waardoor u het bijvoorbeeld niet mee kunt nemen naar een volgend kalenderjaar of van de peuteropvang naar de BSO. Meer informatie over het afwezigheidstegoed leest u in onze voorwaarden.

Meldt uw kind altijd vóór 8.30 uur af bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolse opvang of vóór 9.00 uur bij de naschoolse opvang via het ouderportaal. Alleen als u uw kind op tijd afmeldt ontvangt u afwezigheidstegoed.

Indien u voldoet aan de voorwaarden, dan ontvangt u voor de afgemelde opvangdag de uren in afwezigheidstegoed. Dit tegoed kunt u in uren inzetten, gedurende het gehele kalenderjaar. U kunt een maximaal aantal uren sparen, afhankelijk van uw pakket. Let op! Hou er rekening mee dat we afhankelijk zijn van kindplaatsen en dat u de uren alleen in kan zetten als er plek is.

U ontvangt afwezigheidstegoed als u uw kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolse opvang of vóór 9.00 uur bij de naschoolse opvang. Let op! Voor de VakantiemiX en voor incidentele opvang meldt u uw kind minimaal 72 uur van te voren af.

U vraagt extra opvang aan via het ouderportaal. Via de knop ‘agenda’ kunt u maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. De pedagogisch medewerkers kijken of er ruimte is op de groep voor de dag dat uw kind wil komen spelen. Daarna keuren ze uw aanvraag goed of af.

Dagopvang
Gaat uw kind naar de dagopvang, dan kunt u voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten. Indien u onvoldoende tegoed heeft, dan worden deze uren achteraf in rekening gebracht.

BSO
Gaat uw kind naar de BSO, dan kunt u voor deze extra uren afwezigheidstegoed inzetten of flexibele vakantieuren. Heeft u onvoldoende afwezigheidstegoed of flexibele vakantieuren, dan worden de uren achteraf in rekening gebracht.

Binnen Elorah werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvangt u afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat u naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:

1. U meldt uw kind af voor de dag waarop u geen opvang nodig heeft, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag. Let op: meldt uw kind op tijd af om afwezigheidstegoed te ontvangen. Dit betekent dat u uw kind vóór 8.30 uur afmeldt bij de dagopvang, vóór 8.00 uur bij de voorschoolseopvang en vóór 9.00 uur bij de naschoolseopvang.
2. Voor de afgemelde uren ontvangt u afwezigheidstegoed. Dit tegoed kunt u in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer u BSO heeft. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
3. Via de knop ‘agenda’ kunt u maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen. Kies er bij uw aanvraag bij betaling voor om uw afwezigheidstegoed in te zetten.
De vestiging beoordeelt of uw aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.

Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Meer informatie over het afwezigheidstegoed leest u in onze voorwaarden.

Bij een studiedag van school kunt u terecht bij de BSO, indien er plaats is voor uw kind. We vragen u wel om uw kind vooraf aan te melden, zodat we weten of we kinderen kunnen verwachten. Aanmelden kan tot één week van tevoren via het ouderportaal. Heeft u op die dag al BSO, dan worden alleen de extra uren opvang verrekend met uw vakantieuren of achteraf in rekening gebracht.

Er is rekening gehouden met alle nationale feestdagen in het tarief. Daarom ontvangt u voor deze dagen geen afwezigheidstegoed en wordt er geen restitutie verleend voor de opvang op deze dag.

Ons IBAN- nummer is: NL93RABO0387389512

U kunt uw rekeningnummer niet zelf wijzigen via het ouderportaal. Een wijziging dient u door te geven aan Klantrelatie door te mailen naar [email protected]. Wij sturen u vervolgens een digitaal verzoek via de mail.

Wanneer u kiest voor Elorah, krijgt u van ons per mail een overeenkomst voor de opvang van uw kind. Bij de overeenkomst ontvangt u een SEPA-formulier. Via zo’n formulier geeft u Elorah een machtiging om maandelijks de factuur voor kinderopvang af te schrijven. Vul dit digitale formulier volledig in en teken de overeenkomst, dan geeft u toestemming om maandelijks de factuur af te schrijven. Bent u het SEPA-formulier kwijt of wilt u alsnog een machtiging afgeven? Vraag deze aan via [email protected].

Wilt u geen automatische incasso afgeven, dan is dat mogelijk. We verwachten dat u elke maand tijdig uw factuur overmaakt.

In de laatste week van de maand wordt de factuur van de opvang geïncasseerd. We incasseren voorafgaand aan de opvangmaand. Dit doen we om aan te sluiten op het moment dat u kinderopvangtoeslag ontvangt, deze ontvangt u namelijk ook voorafgaand aan de maand.

Heeft u onlangs een automatisch incasso afgegeven? Als u uw volledig ingevulde SEPA-formulier voor de 10de van de maand naar [email protected] heeft gestuurd, dan is deze op tijd voor de eerstvolgende incasso. Mocht dat niet het geval zijn, dan vragen we u nog een laatste keer de factuur zelf over te maken.

U vindt de jaaropgave van uw opvang over het voorgaande jaar in het ouderportaal onder Account > Documenten & jaaropgaven. Deze wordt jaarlijks vóór 1 maart gepubliceerd.

Bekijk uw factuur in het ouderportaal, wellicht heeft u afgelopen tijd incidenteel extra opvang afgenomen? Klopt het niet, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie door te mailen naar [email protected] of bel (0113) 760 250.

We begrijpen dat u in deze situatie veel zaken moet regelen. We proberen het daarom zo makkelijk mogelijk voor jullie te maken. Wat wij moeten weten is wie de betalende partner wordt. Hiervan hebben we van beide ouders per mail toezegging nodig. Wijzigt de betalende ouder in de nieuwe situatie? Dan sturen we een nieuw verzoek tot incassomachtiging. Indien er andere wijzigingen zijn, zoals een nieuw huisadres, dan kunt u dit aan ons doorgeven door te mailen naar [email protected].

Wordt uw kind 4 jaar, dan loopt de opvang van Elorah automatisch af. U hoeft dit niet door te geven. Wilt u tussentijds opzeggen, dan kunt u dit doen bij de afdeling Klantrelatie via [email protected]. U kunt het contract per de 1e of 16e dag van de maand opzeggen. U heeft één maand opzegtermijn. Laat ons vooral weten waarom u opzegt, was bijvoorbeeld iets niet naar wens? We krijgen graag de kans onze dienstverlening hierop te verbeteren.

U geeft de tag terug aan de pedagogisch medewerker van uw kind. De medewerkers van de vestiging geven door dat u deze heeft ingeleverd. Wanneer alle tags zijn ingeleverd, ontvangt u de maand erop de betaalde borg terug.

Volgt u een opleiding en zoekt u een leuke en uitdagende stage in de kinderopvang waar u veel leert en plezier hebt? Wij leiden u graag op! Neem een kijkje op werkenbijkibeo.nl voor toffe stagevactures of neem contact op met [email protected] of bel (0113) 760 399. Aanvragen zijn altijd welkom!

Bent u op zoek naar leuke vacatures bij Elorah? Neem dan een kijkje op werkenbijkibeo.nl.

U vindt de contactgegevens van de vestiging van uw kind op de vestigingspagina op elorah.nl. Ga naar het vestigingsoverzicht.

Alle vestigingen zijn gesloten op zaterdagen, zondagen, algemeen erkende christelijke en nationale feestdagen. Daarnaast kunnen er nog aanvullende sluitingsdagen zijn.

Studiedag(en) voor medewerkers
Elorah mag twee dagen per jaar sluiten voor een studiedag voor onze medewerkers. Meestal maken we hier slechts één (mid)dag gebruik van. We doen dit om de deskundigheid van onze medewerkers te bevorderen. We maken de data van studiedagen minstens twee maanden van tevoren bekend, zodat u voldoende tijd heeft om een alternatief te regelen. U wordt via de nieuwsbrief op het ouderportaal hierover geïnformeerd. Voor deze dagen vindt er geen restitutie plaats.

Organisatiegebonden sluitingsdagen
Verder sluit Elorah maximaal twee organisatiegebonden dagen per jaar. Dit zijn dagen die een feestdag verbinden met het weekend. Wanneer u opvang heeft op de organisatiegebonden sluitingsdagen, ontvangt u voor deze twee extra sluitingsdagen afwezigheidstegoed. Dit wordt aan het begin van de maand waarin de sluitingsdag valt, automatisch bij uw tegoed geschreven. De uren voor de twee extra sluitingsdagen komen bovenop het maximale tegoed dat u jaarlijks als afwezigheidstegoed kunt opbouwen.

Wij proberen continu onze dienstverlening te verbeteren. Heeft u een verbeterpunt? Dan horen we dat graag. Vul ons verbeterformulier in.

Het kan voorkomen dat u eens minder tevreden bent. Heeft u een klacht? Bespreek dit dan eerst met uw Vestigingsmanager. Komt u er niet uit, laat uw klacht dan aan ons weten via het klachtenformulier en laat weten wie de vestigingsmanager is. Wij behandelen uw klacht volgens het interne klachtreglement.

Komt u er met Kibeo niet uit, dan kunt u contact opnemen met de geschillencommissie. In de algemene voorwaarden van de branche staat meer informatie over de externe klachtenprocedure.