Het antwoord op veelgestelde vragen over het ouderportaal
Hoe maak ik een account aan voor het ouderportaal?
Als u klant wordt bij Elorah, dan wordt er automatisch een account voor het ouderportaal voor u aangemaakt. U ontvangt een mail waarmee u uw account kunt activeren, u hoeft alleen zelf een wachtwoord te verzinnen en te onthouden. Als wij twee e-mail adressen van ouders/verzorgers hebben, dan ontvangen beiden een aparte e-mail.
Heeft u geen e-mail ontvangen of heeft u problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder.
Hoe download ik de app?
De app van KidsKonnect heet OuderApp. Via deze app kunt u ook alles regelen, handig!
U kunt de app downloaden op uw smartphone of tablet via Google Play of de App Store.
Mogelijk wordt er de eerste keer ook gevraagd om een url in te vullen. Dit is kibeo.ouderportaal.nl.
In de handleiding leest u meer over de OuderApp.
Hoe zet ik notificaties aan of uit?
Om geen informatie te missen, ontvangt u in het ouderportaal standaard een aantal notificaties op uw smartphone en in uw mailbox. Bijvoorbeeld als een pedagogisch medewerker een nieuw dagverslag of een foto van uw kind heeft geplaatst. Als u geen meldingen wilt ontvangen, kunt u deze uitzetten. Open hiervoor de Ouderapp of ga via uw browser naar het ouderportaal. Ga vervolgens naar Account > Notificaties en wijzig uw instellingen.
Hoe ruil ik een opvangdag?
Binnen Elorah werken we niet met ruildagen. In plaats daarvan ontvangt u afwezigheidstegoed voor een afgemelde opvangdag, dat u naar wens kan inzetten. Dit werkt als volgt:
- U meldt uw kind af voor de dag waarop u geen opvang nodig heeft, dit kan maximaal vanaf 6 weken voor de geplande opvangdag.
- Voor de afgemelde uren ontvangt u afwezigheidstegoed.
- Dit tegoed kunt u in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer u BSO heeft. Aan het eind van het jaar vervalt het resterende tegoed.
- Via de knop ‘agenda’ kunt u vanaf maximaal 10 werkdagen van tevoren extra opvang aanvragen.
- Kies er bij uw aanvraag bij betaling voor om uw afwezigheidstegoed in te zetten.
- De vestiging beoordeelt of uw aanvraag binnen de bezetting past en keurt deze goed of af.
Let op: Voor het afwezigheidstegoed gelden een aantal voorwaarden. Het is bijvoorbeeld afhankelijk van uw opvangpakket hoeveel uur u maximaal per jaar kunt afmelden in ruil voor afwezigheidstegoed. Meer informatie over het afwezigheidstegoed leest u in onze voorwaarden.
Hoe meld ik mijn kind aan voor de VakantiemiX?
Meld uw kind altijd aan voor de VakantiemiX, ook als u gebruikmaakt van het BSO-pakket inclusief flexibele vakantieuren. Via deze handleiding leest u hoe u dit doet. Lukt het aanmelden niet via het ouderportaal, neem dan contact op met de afdeling Klantrelatie. U kunt geen VakantiemiX aanvragen via de pedagogisch medewerkers van uw vestiging.